Logo nedir? Lafız valörı olarak töz mukabillığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının dışında, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı oldukça önemlidir. Başka taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını yapacak koca veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin henüz çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde çalışkanlık gösteren davranışletmelerin ekseriyetle logoları sektörü temsil eder. Ama yekten ziyade sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çkırmızıışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, zorlamasız anlaşılır, hatırlanması zorlamasız, muhtemel evetğunca az nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çhemayar baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine münasip olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıaralık icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün dahi akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket ciğerin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı valör bakımında bu marifet çok önemlidir.