Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine münhal olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başladığı senelerde tanıdıkacakları başka konuşma aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri aartıkr. Bütün bu konuşma dalları ortada hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişbaskın ve toplumsal gelişimleri ciğerin eğitimciler, er yaşta edinilen yararlı müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu rabıta, anne karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Ana kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay boyunca dinleyen süt kuzusu, hassaten duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı duygusal bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanılamayabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonra da tanılamadığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her kültürün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, anne ile süt kuzusu ortada yerleşmiş, müzikal bir duygusal bağlamdır. Aynı ölçübile anlayışlevseldir bile; annenin, çocuğuna, vasatın uyumak ciğerin emniyetli olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, süt kuzusu – anne – baba ortada kurulacak çalgı bağı, ileride yaşayacakları duygusal ilişkileri sağlamlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıhun çocuk, kendini sağlamlıklı bir yetişgaraz yapacak etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun ciğerin yararlı bir haberleşme kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her devran savsaklama edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, gerçek şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı ciğerin, fiziksel ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten yoksun lafınmaktadır. Burada, hilekârlık bilimleri ve yabancı tat alma organı üzere derslerin çok önemli olduğunu bilen ve konuşma etkinliklerinin çocuğu “derslerinden tuzakıkoyacağını” düşünen anne-babaların da, marifet eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde bilimsel nitelikli başarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç araştırmaya dünya verelim: